formZ – הבדלי גרסאות
להלן מוצגים ההבדלים השונים בין הגרסאות המשווקות בישראל. ניתן לעיין בהבדלים ע"י מעבר בין הלשוניות השונות:
פרו | ג'וניור |
חינם |
|
ייצוג פנימי מדויק של נתונים, כולל מוצקים תלת-ממדיים, משטחים, משטחים מקוצצים, משטחי NURBS וייצוגים פרמטריים. | |||
מנוע הדגימה של ACIS מספק יכולות מתקדמות של הדמיה חלקה וייצוג נתונים פנימי אמין. | |||
כלי ציור אינטראקטיביים המאפשרים יצירה ישירה של כל צורה הכולל קווים, עקומות NURBS, קשתות, מעגלי אליפסה ומצולעים. | |||
יצירה אינטראקטיבית של צורות גיאומטריות מובנות בתלת מימד (קונוס, גליל, כדור, טורוס). | |||
תלת מימד מתקדם. אינטראקטיביות ביצור פרבולואיד, היפרבולואידים ופרבולואידים היפרבולית. |
|||
כלי פיסול המשתמש בכלי בוליאני בזמן אמת לצורך עיצוב מחדש באופן אינטראקטיבי (לדחוף/למשוך), קיזוז מקטע, מחוץ למקטע, הטבעה ועוד. | |||
דפורמציות לשינוי צורת אובייקט עם אפשרות של כיפוף, בליטה, חידוד או שיטות פיתול תוך שמירה על אותו המודל במצבו כמוצק מדויק. | |||
דפורמציות מתקדמות הכוללות כיפוף לאורך הנתיב ובשינויו (Morph) בפעולות תלת מימדיות. | |||
כלי לוחות (הבילבורד) מאפשרים השמה מהירה של תמונה במרקם תלת מימדי. | |||
סיבוב ועיגול בסיסי, המאפשר עיגול או שיפוע בקצה של אובייקט. | |||
עיגול ומיזוג מתקדם המספק שליטה רבה יותר על פעולות עיגול ומציע מיזוג בין שכבות הפנים של האובייקטים. | |||
הכלי Cap יוצר משטחים על פני הפתח במודל. כלי הכיסוי והגילוי מחליפים אובייקט המורכב מ"חוט" למשטח ולהיפך. | |||
כלי מניפה כוללים סרגל כלים, מדריך ונתיב לופטינג מסועף. | |||
הכלים הנגזרים מאפשרים לבנות אובייקט שחול, התכנסות או קיר (מתוך כל או מתוך חלק של אובייקט קיים). |
|||
כלים מתקדמים ונגזרים הכוללים עננים נקודתיים, נגזרי חלקים של אובייקטים. כלי המסגרת מפיק מבנה כגון מבנה תומך או מסגרת שטח מקצוות של אובייקט. |
|||
כלי פרישה מאפשר למודל להתפרש (באופן שטוח) עם כרטיסיות ותוויות עבור ייצור קל להרכבה. כלי הקרנה הפועל ממשטח אובייקט על גבי מישור. |
|||
החוגה משמשת לגזור אובייקט מסתובב או מחורץ ממבט הפרופיל (צורת מקור) הקוטבי. | |||
Helix ו- Sweep הן פעולות מידול חזקות שמפיקות צורה חדשה מהנפח שאובייקט מקור יוצר כאשר הוא עוקב אחר הנתיב שלו. | |||
כלים מתקדמים להנפה – Sweep (שני מקורות הנפה, שני הנפות לנתיב, הנפת הגבול, טיוטת הנפה) מציעים גמישות רבה יותר ליכולות ההנפה. | |||
משטח אופסט יוצר משטח חדש המקביל למשטח המקורי. העובי (shelling) ממיר משטח אל תוך מודל מוצק בעובי הרצוי. | |||
הפשטה היא שיטה רבת עוצמה ליצירת משטח או אובייקטים מוצקים ממערכת של צורות מקור ומערכת נתיבים. ישנם כלים עבור משטח חלק, משטח מרושת ומשטח מוצלב. |
|||
בוליאנים מאפשרים יצירת צורות חדשות דרך איחוד, הצטלבות, או בידול של אובייקטים מוצקים בתלת מימד. פיצול, פריסה וקו של הצטלבות מציעים יכולות דומות עבור משטחים. |
|||
כלי התפירה מאפשר חיבור של משטחים ויצירת מוצקים למערכת סגורה של משטחים. | |||
כלי ההסתעפות מאפשר יצירת מקטעים דו-מימדיים ותלת-מימדיים. | |||
כלי שילוב מתקדמים, מספקים שליטה אמיתית על היבטי המודל. אלה כוללים את כלי השילוב בתלת-מימד, כלי שילוב מצולעים, כלי שילוב הצמצום וכלים מצולעים. | |||
כלי התזוזה יוצר אובייקט תלת-מימדי על-ידי יצירת תבליט נוסף למשטח מרושת על-סמך תמונה היוצרת את האפקט של התמונה הנלחצת דרך פני השטח. | |||
כלי ארכיטקטורה מיוחדים הכוללים: מדרגות, מדרגות לולייניות, גגות ודגמי פני שטח. | |||
כלי אדריכלות מיוחדים הכוללים: מדרגות מתקפלות. | |||
כלים הנדסה מיוחדים הכוללים: הילוכים, ברגים ואומים. | |||
בכלי יצירת עיצוב מתקדם לשיפור הדור הבא של המודלים. כלים אלה כוללים פיזור נקודה, משטח פיזור, נפח פיזור, תרשים וורונואי, משולשים דלאונואיים, גלישת אובייקטים ומפת פרמטרים. |
|||
רכיבי המודלים המוכנים מקלים על מיקום של פריטי מודל נפוץ, מתוך ספריה עשירה של אובייקטים. התוכנה מגיעה עם קבוצה של ספריות ומשתמשים יכולים ליצור ולשתף את הספרייה שלהם ושל האובייקטים שהם יוצרים. הכלים הכלולים הם הצבה, יצירה, התפוצצות, החלפת ויצירת רכיבים. | |||
דלתות וחלונות הינם רכיבים מיוחדים הנדרשים לפתיחה בקיר כאשר הם ממוקמים במודל. | |||
כלי עריכה בסיסיים, כגון: סגירה, חיתוך, צירוף, פילוט. | |||
כלי עריכה מתקדמים, כגון: הרחבה, חיבור, הסרת נקודה, הוספת מקטע, קו משיק, קו מאונך. | |||
כלי מדידה למרחקים וזוויות בתוך חלקי המודל. חישובי שטח ונפח של עצמים. | |||
חישובי מאסה הכוללים: משקל, ציר ראשי ורגעי אינרציה. | |||
NURBS לופט מחודש/משוחזר. | |||
כלי עקומת NURBS: עקומת יצירה, שחזור, מיזוג, ערבוב והרחבה. | |||
כלי עקומת NURBS מתקדם: עקומת המרה, צירוף, פיצול, הכנסת מאגד, עקומת עריכה, עקומת תערובת לנקודה, המרת קשתות NURBS באמצעות נוסחה. | |||
כלי פני שטח NURBS: לופטינג שיטחי, גבול, עקומות UV להמרה, עקומת Nurbs על ידי הסתעפות מוצלבת, הקמה מחדש, עקומת חילוץ, מיזוג, ערבוב והרחבה. | |||
כלי פני שטח NURBS מתקדם: NURBS באמצעות נוסחה, פיצול, עריכת פני השטח, הוספת מאגד. | |||
ניתוח פני השטח מאפשר לך לבדוק משטחים חלקים על מנת לזהות כל פגם או אי המשכיות על פני השטח. סוגי הניתוחים המוצעים: פסי זברה, מפת איכות הסביבה, זווית טיוטה, מפת עקמומיות, מפה רגילה, משטח עם דורבנים. |
|||
יצירת טקסט תלת-מימדי, עריכה, חיפוש והחלפה. | |||
כלי טקסט תלת-מימדי מתקדם: טקסט לאורך נתיב, טקסט מקביל וטקסט בין שני נתיבים. | |||
מידות (לינארי, זוויתי, רדיאל, שורת רדיאל). | |||
חבילת כלי טרנספורמציה הכוללת: העברה, סיבוב, סולם אחיד, קנה מידה עצמאי ומראה. אלה יכולים להיות מיושמים על חפצים, תאורה, מצלמות ומדריכים כמו גם חלקי אובייקט. |
|||
הכלי 'הרחבה' מאפשר לך להרחיב אובייקט לאובייקט סמוך. | |||
טרנספורמציות מתקדמות, כגון פקודות מאקרו-טרנספורמציה מאפשרות להגדיר קבוצה של טרנספורמציות ולהגדיר אותן מחדש לכל אובייקט בפרויקט. | |||
הכלי Align/Distribute מיישר או מפיץ קבוצה של אובייקטים המבוססים על מגוון קריטריונים אופציונליים. | |||
כלים כמו 'מקם בשביל הנתיב' ו-'מקם על כלים' יוצרים עותקים של אובייקטים לאורך נתיב או על פני אובייקט קיים. | |||
הכלי 'דוקטור אובייקט' מנתח אובייקטים עבור בעיות כגון: נקודות כפולות וקושי במציאת בעיות נפוצות בדגמים מסוימים, שנוצרו ביישומים אחרים. | |||
הכלי 'דוקטור הפרויקט' מנתח את האובייקטים בפרויקט ומזהה בעיות פוטנציאליות כגון: אובייקטים כפולים. | |||
הכלי 'Prep 3D' מזהה ומתקן בעיות במודל מסוים כך שימנע את שליחת המודל למדפסת תלת-מימד. | |||
תכונת הביקוע עבור אובייקטים: ביקוע היא טכניקה גרפית המשמשת ליצירת אפקטים על משטחים למטרות איור. | |||
קווי שורה ותכונות סגנון קו עבור כל האובייקטים. | |||
חלוקת משטחי מידול. (עריכה בסיסית והמרה ל- NURBS) | |||
חלוקת משטחי מידול. (עריכה מתקדמת והמרה ל- NURBS) | |||
תמיכה ב- Sketchfab | |||
תמיכה בתכונת הגדלה | |||
תמיכה בחיבורי תלת-מימד | |||
תכונת העתקות |
פרו | ג'וניור |
חינם |
|
ממשק חכם החש את מה שאתה מתכוון לעשות ומגן עליך מפני פעולות לא רצויות. הממשק כולל בחירה ומדריכים אוטומטיים המסייעים ברישום מדויק יותר. |
|||
דור חדש ודינאמי לחלוטין של צורות דו ותלת מימד פרמטריות כדי לשמור על הצורה שלהם ומאפשר להם להשתנות בכל עת בתהליך התכנון. | |||
מדריכי משתמש מוגדרים המאפשרים יצירה קלה של קווי בנייה תלת-ממדיים שאינם מפריעים לדגם. | |||
מצב סנאפינג המאפשר יישור מדויק של אובייקטים לרשתות, מדריכים ותכונות קריטיות אחרות של המודל. | |||
כלים בשימוש תכוף יותר מופיעים מימין במיקום הסמן בראש ההעדפות בתצוגה הראשית לשם הצגתן או שפשוט ניתן לגשת אליהם באמצעות מאיצי מפתח. (להתאמה אישית מלאה בגרסת ה- Pro בלבד) |
|||
קיצורי דרך מוגדר משתמש עבור כל הכלים והפעולות. | |||
תפריט מועדפים לכל הכלים והפעולות. | |||
מדריכים וסרטוני הדרכה הזמינים ישירות מכל הכלים. | |||
מדריכים ללימוד עצמי לריענון החומר באופן פרודוקטיבי ומהיר. | |||
נגזרים דינאמיים המאפשרים חיתוך שאינו הרסני לדגמים. זהו ממשק דינאמי בזמן אמת המאפשר תצוגה מלאה של עיצוב תוך חיתוכו של המודל בכל זוית ומכל נקודה. |
|||
תכונת ה- Sun Palette מאפשרת הערכה מהירה של האור הטבעי בבניין או במודל בכל שעה של יום נתון. ניתן ליצור במהירות אנימציה של אור השמש דרך יום או שנה שלמה. |
|||
יצירת מציאות מדומה מבוססת אינטרנט באופן פנורמי ואינטראקטיבי, כמו גם יצירת מצגות של מציאות מדומה ב- 360 מעלות של העיצוב שלך. |
|||
סביבות עבודה של כלים מאוגדים ומניפת צבעים המקובצים יחד ומקלים על המעבר בין המשימות. סביבות עבודה מוגדרת משתמש מאפשרת יצירה של סביבות עבודה מותאמות אישית. |
|||
התאמה אישית של הממשק. סמלים ניתנים לסידור מחדש באופן מלא ולארגנם מחדש באמצעות פריסה מעוצבת על ידי המשתמש. | |||
גודל אייקון וצבע הגוון שלו ניתן לשינוי על פי הרצונות שלך. | |||
תכונות מותאמות אישית וניהול המידע לגבי התכונות שלך, ניתן להקצות אותם לאובייקטים וליצור דוחות המבוססים על התכונות של המודל. |
|||
בחירה לפי קריטריונים המקל על בחירת אובייקטים במודל המבוסס על מאפיינים או תכונות. קבוצות בחירה מקלות על העבודה עם סט של אובייקטים הניתנים לשימוש תכוף וללא צורך לבחירה ידנית מחדש של כל אחד מהם. |
פרו | ג'וניור |
חינם |
|
כולל יישום פריסת formZ בנפרד. | |||
מוגדר מראש כ"ספריית כותרת בלוק" עם "מילון כותרת בלוק" מותאם אישית. | |||
ניתן להשתמש בגליונות פריסה כדי ליצור תצוגות שונות של דגם ו/או מקטעים ו/או פרטים של מבנה יחד עם הערות ומידות, כמו גם ניתן להדפסה לאתר הבנייה. |
פרו | ג'וניור |
חינם |
|
לוחות האנימציה מציעים שליטה מלאה על קו הזמן, היררכיית אנימציה ובקרי אנימציה. אלה מאפשרים שליטה מלאה על האנימציה של האובייקטים, האורות והמצלמות כולל כל הפרמטרים הטבועים בהם. |
|||
כלי אנימציה: מסגרת מפתח, הנפשת נתיב לאורכו, יישומי אנימציה, קבוצת אנימציה, אנימציה לאחור, החלפת אנימציה. | |||
חילוץ אנימציה היא דרך ייחודית ליצור אובייקטים חדשים על ידי לכידת מצב של אובייקט לאורך זמן מאחר והאובייקט משתנה על ידי אנימציה המוחלת עליו. | |||
דפורמציות של אנימציה משנות את צורת האובייקט לאורך זמן. השיטות המוצעות: גזירה, חידוד, טוויסט, בליטה, גזירה רדיאלית, כיפוף רדיאלי, גל לינארי, גל מעגלי, הפרעת נקודות, מריחות ועוד. |
|||
אנימציה ניתנת להמרה לקובץ סרטון עם אפקטים כגון: סופר דגימה, מסנני טשטוש ותנועת טשטוש. |
פרו | ג'וניור |
חינם |
|
מסגרת תלת מימד, עבודת הצללה, הצללה מלאה, גבול נסתר ועוד | |||
תמיכה בתוסף ה- RenderZone (פלאג-אין יחודי פנימי של התוכנה לצורך רינדור) | |||
רינדור ברשת | |||
כלי אור אינטראקטיביים להצבת תאורה בסצינה ממגוון רחב של סוגי תאורה שונים. | |||
קבוצת תמונות מוכנות לרינדור | |||
תוסף form•Z Lab – גישה לקהילת המומחים לעיצוב בתלת מימד |
פרו | ג'וניור |
חינם |
|
FMZ (פורמט formZ) | |||
3DS | |||
ARTL – Artlantis 3.0 | |||
ARTL – Artlantis 4.0 | |||
FACT | |||
DXF | |||
DWG | |||
DAE | |||
KMZ (פורמט Google Earth – 32 ביט בלבד) | |||
IGES | |||
LWO (פורמט Lightwave) | |||
OBJ (פורמט ייצוא/ייבוא עבור הדפסה בתלת-מימד) | |||
3DM (פורמט Rhino) | |||
PLY | |||
SAT | |||
STEP | |||
SKP (פורמט Sketchup – 32 ביט בלבד) | |||
STL (הפורמט השכיח להדפסה בתלת-מימד) | |||
VRML | |||
ZPR (פורמט מדפסת Z Corp) |